halsocoachen.blogg.se

Kost och Träning

Fortsätter kämpa

Publicerad 2013-03-19 08:21:56 i Allmänt,

Det som oroar mig mest efter en stor viktnedgång är att inte falla tillbaka till dåliga vanor. Förr kunde jag hela tiden hitta små ursäkter och skjuta på all träning eller stoppa i min något onyttigt. Nu känner jag mig säker på mig själv och faktum är att jag mår lite dåligt om jag inte får rört på mig. Vem har sagt att det måste vara döjobbigt att träna? Jag började promenera. Vart jag än skulle, gick jag. Jag gick och lämnade lilleman på dagis, gick och hämtade honom, gick till jobbet, gick hem, gick till alla vänner, gick med vänner istället för att sitta och fika. Konstigt nog fungerade det.
 
Så jag säger godmorgon med två bilder från dagens PW hem efter lämning på dagis
 
 
 
Ha en härlig tisdag!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2013-03-19 10:37:29

jag vet den där känslan! jag har perioder då jag kan äta mer o andra då jag är helt grym på diceplin. just nu kör jag på en vilovecka ifrån gym o allt då jag kört 30dagar i streck innan :O tänkte inte riktigt på att de blev så många dagar :O vad fint det är på översta bilden! vart är det du bor? ser ut att finnas massa natur :) det saknar jag efter att man lämnat Norr o landade i Storstan.. Fibromyalgi är en "evig smärta" eller "djävulens påhitt" som jag kallar det! smärta mer eller mindre varje dag. ibland kan jag inte ens få upp mina egna kläder eller lyfta armarna, knappt sätta mig på toa eller få bort täcket. men tränar pga min jäkla envishet och de blir inte bättre av att vila direkt men många gånger håller de sig på en rimlig/acceptabel nivå av smärta iallafall. det är en kronisk reumatisk sjukdom som innebär samma smärta en reumatiker har men ingenting syns, inte ens på de där proverna! man blir väldigt ofta (alltid i stort sätt) misstrodd och kallad lögnare.. dom kan alltså inte gå efter prover utan dom gör trycktester o går efter symptomen. man kan få rubbad syn till o från, domningar/stickningar, kissar mkt, smärtan såklart, stel, sömnsvårigheter osv massa. symtomen är många. jag har oftast svårt att vara uppe länge pga trötthet.. med mål inom muskelbygge så känns de lite eländigt men jag kämpar så gott jag kan! mamma hade ledgångsreumatism så jag får ta prover regelbundet ifall det vidare utvecklar sig över till det. sedan har flera på pappas sida vad jag vet artros i händerna. jag har många tecken på ledgångsreuma (RA-artrit) själv.. krokiga fingrar o tår, smärta i muskler o leder. kan knappt skriva på datan vissa gånger eller nypa hårt grepp om något. kanske vart lite rörig förklaring men du kanske förstår ändå :) hoppas du får en fin dag! kram

Postat av: Caroline Nilsson

Publicerad 2013-03-19 11:32:00

Sv: Det roliga är att jag verkligen försöker gå ner i vikt, och nästintill aldrig fuskar. Tränar 2-3 ggr i veckan, äter barnportioner och aldrig färdigmat och typ aldrig godis. Ändå är jag stor som ett hus, haha ;P
Gick ner åtta kilo under januari genom att svälta mig, och har överraskande nog lyckats hålla det. Så dieter och träning verkar inte bita på mig av någon konstig anledning. :P

Postat av: Isabell Angelhammar

Publicerad 2013-03-19 12:00:52

Hej hej!
Allt bra? C:

Aktivit på min blogg är nu: Dagens blogg.
Hade vairt kul om du ville vara med.
kram

Postat av: Joss

Publicerad 2013-03-19 13:28:27

Kikar in och önskar dig en kanon dag! :)

Postat av: snie.blogg.se

Publicerad 2013-03-19 13:30:57

Gött med PW :)

Postat av: Sara - Hold on be strong

Publicerad 2013-03-19 13:48:52

Härligt! Du är stark fortsätt kämpa!

Postat av: Madeleine

Publicerad 2013-03-19 14:02:35

Härliga bilder!

Postat av: Josefine Anerland

Publicerad 2013-03-19 17:00:32

Inspirerande blogg!

SV: Det var massor med gott!

Postat av: mathildahansson

Publicerad 2013-03-19 18:28:56

fina bilder! :D

Postat av: anna

Publicerad 2013-03-19 18:36:55

va de svårt att uppnå målet?

Postat av: elin

Publicerad 2013-03-19 21:34:31

så duktig du är, försöker att komma igång jag med!

Postat av: Mli - Nybliven mamma till Elton ♥

Publicerad 2013-03-19 21:41:56

Yes, tack :)

Postat av: Micke

Publicerad 2013-03-19 22:29:50

Ja, promenader är ett bra sätt att komma igång. :-)
sv:
Ja, jösses så fort tiden går! :-)

Postat av: fröken annorlunda

Publicerad 2013-03-19 22:43:23

sv: jag med, hihi ^^

nej men gud vilka fina bilder! <3

Postat av: Sarah

Publicerad 2013-03-19 23:03:01

Najs att de funka o gå ut o gå :) Ja tränar hur mkt som helst men ändå händer inget :/

Postat av: cecce

Publicerad 2013-03-19 23:10:38

Promenader är den bästa motionen!!!

Kram cecce

Postat av: Alice - foto & vardag ♥

Publicerad 2013-03-20 07:49:14

Fin blogg!
Allt bra? :) kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hälsocoachen

24årig mamma som älskar kost och träning. Har provat de flesta dieterna du kan tänka dig med både positiva och negativa resultat. Mitt mål med den här bloggen är att få dela med mig av något som jag brinner för. I Oktober har jag räknat med att utbilda mig till personligtränare och vill med din hjälp få lite mer kött på benen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela